AGILITY: Uusien säkäluokkien vaikutus 2018 kilpailuihin ilmoittautumiseen

1.12.2017

Kennelliiton valtuusto hyväksyi sunnuntaina 26.11.2017 Suomen Agilityliiton sääntömuutosesityksen kansallisista säkäluokista. Meillä on kansallisesti 1.1.2018 alkaen viisi kokoluokkaa:

• pikkumini (alle 28cm), lyhenne XS

• mini (alle 35cm), lyhenne S

• medi (vähintään 35cm mutta alle 43cm), lyhenne M

• pikkumaksi (vähintään 43cm mutta alle 50cm), lyhenne SL

• maksi (vähintään 43cm), lyhenne L

Sääntömuutoksen vahvistumisen myötä olemme saaneet varmistuksen nykyisen kilpailu- ja tulosjärjestelmän (KITU) tilanteesta.

Nykyisen KITUn kautta ei voi ilmoittautua uusiin kansallisiin XS ja SL luokkiin. Tämän vuoksi joudumme sulkemaan kaikkien 1.1.2018 jälkeen olevien kilpailuiden ilmoittautumiset mikäli ne ovat jo auki.

Olemme tehneet elokuusta lähtien uutta KITUa, joka korvaa nykyisen järjestelmän. Ns. "KITU 2.0" versioon tulee mahdollisuus ilmoittautua kaikkiin viiteen säkäluokkaan. Tavoitteena on, että vuoden 2018 kisoihin ilmoittautumisen mahdollistava versio KITU 2.0-järjestelmästä avataan maanantaina 18.12. Kilpailijoiden on hankittava kilpailulisenssi ennen ilmoittautumista.

Mikäli seurassanne on 2018 alkuvuodesta kilpailuja, joiden ilmoittautuminen on jo auki tarkoittaa tämä seuraavia asioita:

1. Kilpailunne sähköinen ilmoittautuminen tulee sulkea 30.11. klo 12:00 mennessä.

2. Uusi KITU julkaistaan joulukuun puolessa välissä - tavoitteena maanantai 18.12..

3. Julkaisun jälkeen seuroille lähetetään pyyntö avata ilmoittautumiset itse.

Uudesta KITUsta tullaan järjestämään koetoimitsijolle netin välityksellä pidettäviä webinaareja. Koulutukset videoidaan myöhempää katselua varten ja KITUn käytöstä tehdään kuvallinen ohjeistus. Uuden KITUn osoite julkaistaan kun sivusto on julkaisukelpoinen.

Tähän siirtovaiheeseen liittyvät kysymykset voitte lähettää osoitteeseen jemina.immonen@agilityliitto.fi.